fredag 18 november 2011

Blomstertid i November

Jag förundras varje november över mina kaktusar. Jag är dåligt på att vattna och pyssla om dem men de överraskar mig varje år med att bli överfulla av blommor. Det är jag väldigt tacksam för. Det roliga är att kaktusen i gästrummet har jag haft i snart 25 år, överlevt en långflytt och katter som har vält krukan många gånger. Kaktusen i tvättstugan är en stickling från den "gamla". Tror den är 15 år. Visst är de vackra.
Azalean köpte jag förra julen och hade inte några förhoppningar att den skulle överleva men jag tog en chansning och sparade den. I sluten av september såg jag koppar och nu står den i full blom. Otroligt!
Novemberkaktus i gästrummet

Novemberkaktus i tvättstugan

Min vackra azalea som överlevt sen förra julen.

2 kommentarer: